פורום עוד תעבורה ותאונות דרכים. בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה
ברוכים הבאים לפורום ! במקרים דחופים, ניתן לפנות אליי בכל שעה בכל אחד מהערוצים.
גלעד משולם, עו"ד תעבורה
www.meshulam-gilad.co.il

מעגל תנועה

Go down

מעגל תנועה Empty מעגל תנועה

הודעה על ידי שאלה on Sat Jul 13, 2019 10:54 pm

ערב טוב עו"ד משולם
אני פונה אליך בעקבות ויכוח ער שהיה לי בפורום אחר.
השאלה היא לגבי מה מותר ומה אסור לעשות מכל נתיב במעגל תנועה.
באיזה נתיב צריך להיות כדי לפנות ימינה ? מהיכן להמשיך ישר מהיכם לפנות שמאלה ומהיכן פרסה.
כמו כן אודה לך אם תתייחס לשאלה מתי צריך לאותת ולאיזה צד ? (אם אני רוצה לפנות בכיכר שמאלה אני מאותת בכניסה למעגל שמאלה או שפשוט ביציאה מהמעגל מאותת ימינה ליציאה.
תודה מראש

שאלה
אורח


חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty Re: מעגל תנועה

הודעה על ידי מתנדב on Sun Jul 14, 2019 7:28 am

בוקר טוב
אני מבין שיש במעגל שני נתיבים
למיטב ידיעתי מהנתיב הפנימי אפשר להמשיך ישר או לעשות פרסה והוא לא מיועד לפניה ימינה.

מתנדב

מספר הודעות : 17
Join date : 05.06.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty Re: מעגל תנועה

הודעה על ידי עו"ד משולם גלעד on Sun Jul 14, 2019 10:12 am

שלום לאורח

ככלל, אין בחוק הישראלי הסדרה ספציפית כולל למעגל תנועה.
הסממן המייחד את מעגל התנועה בישראל הוא תמרור 303 (עיגול כחול עם 3 חיצים לבנים לכיוון התנועה - הכיוון שנגד כיוון השעון). התמרור קובע הסדר זכות קדימה לרכב שבתוך המעגל ביחס לרכב הנכנס למעגל ומכאן ייחודו של מעגל התנועה.
במצב חוקי זה, המשמעות היא כי מלבד הסדר זכות הקדימה בכניסה למעגל, חלים על התנועה במעגל חוקי ברירת המחדל ואין כל הסדר מיוחד ליציאה מהמעגל לפי נתיב הנסיעה.

הייתי מסכם בקצרה את כללי התנועה במעגל תנועה בקצרה כך :
כל פניה אל תוך המעגל או החוצה ממנו הנה פניה בצומת לכל דבר ועניין כי כל מפגש כזה הנו, הלכה למעשה צומת בפני עצמה. כאשר אתה הנכנס, עליך לתת תמיד ז"ק לרכב הנע בתוך הכיכר (מגיע משמאל), תמרור 303 מהווה תמרור "תן זכות קדימה לרכב שבתוך המעגל".

כאשר אתה נע בתוך הכיכר או כאשר אתה פונה לצאת ממנו, חלים עליך הכללים הרגילים לגבי חובת הציות לסימונים על הכביש (חיצים/ מעבר חצייה). אם יש במעגל יותר מנתיב תנועה אחד אז בנוסף, כאמור מחויב כל נהג לשמירה על כללי סטייה מנתיב כולל איתות וחובת זהירות, מהירות הנסיעה וכיוב'.

עכשיו אני בטוח שאתה יכול לענות לעצמך.
נתת זכות קדימה לרכב המגיע משמאל ונכנסת לכיכר, עכשיו אתה במעגל נוסע בנתיבך. בכפוף לחיצים על הכביש אם יש, לפני שאתה עובר נתיב עליך לאותת ולעבור נתיב בזהירות בדיוק כמו בכביש רגיל. אם אתה בנתיב פנימי ורוצה לצאת, אתה צריך לאותת ולסטות בזהירות כי חובתך לא לפגוע בנהג הנוהג בנתיב החיצוני. אתה סוטה - אתה נותן לו זכות קדימה ! הפעלת איתות והוא לא נתן לך להיכנס לפניו - המתן שיעבור וסטה לאחר שיעבור אותך, לא הספקת, המשך בנתיבך ואותת, עד שתצליח לסתות לנתיב החיצוני (או לחצות אותו בדרכך לפנות החוצה) ללא סיכון לרכב שמשמאלך. במקרה הגרוע, תעשה עוד סיבוב בכיכר (לי אישית זה קרה יותר מפעם אחת...) פניה החוצה (ימינה) מהנתיב הפנימי, כשמשמאלך רכב הממשיך ישר היא כמו לפנות בכביש ישר ימינה, מהנתיב השמאלי - כשמשמאלך רכב הממשיך ישר.
אם תאותת שמאלה בכניסה למעגל, רק משום שבהמשך הכיכר אתה רוצה לצאת לכיוון כללי שמאל, אף אחד לא יבין מה אתה רוצה...
אם אתה רוצה לפנות שמאלה בכיכר, בכניסה אתה מאותת ימינה בפניה ימינה לתוך הכיכר וביציאה מהכיכר, שוב מאותת ימינה לביצוע הפניה ימינה אל מחוץ למעגל. אם שינית נתיבים תוך כדי - אותת בהתאם. בהצלחה.

_________________
גלעד משולם, עו"ד  תעבורה
www.meshulam-gilad.co.il
עו
עו"ד משולם גלעד
Admin

מספר הודעות : 88
Join date : 18.04.19

צפה בפרופיל המשתמש http://tabura-lawyer.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty תודה עו"ד משולם על התשובה המושקעת

הודעה על ידי תודה on Sun Jul 14, 2019 9:13 pm

למדתי והשכלתי

תודה
אורח


חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty Re: מעגל תנועה

הודעה על ידי מתנדב on Mon Jul 15, 2019 10:19 am

סקירה מלמדת ומועילה. אנשים לא יודעים לנהוג במעגלי תנועה ויש שם הרבה תאונות. יצא ליהיות בדיון על נזק בין שתי חברות ביטוח על תאונה קלה במעגל תנועה והיה ברור כי לא השופט ולא שני עורכי הדין הבינו על מה הם מדברים (ונראה היה שכולם מכירים בחוסר ההבנה עד שהשופט שכנע אותם להגיע בגלל זה להסדר, למרות שלפי ההסבר של עו"ד משולם כאן, ברור שהמקרה שם היה דיי פשוט...). מסתבר שבעצם הכל מאד פשוט וסתם מסבכים הכל בגלל חוסר ידיעה. צריך להעביר את השיעור הזה בבתי ספר ולהשתמש בהסבר של עו"ד משולם.

מתנדב

מספר הודעות : 17
Join date : 05.06.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty תשובה מלומדת ומשכנעת

הודעה על ידי עו"ד תעבורה on Mon Jul 15, 2019 2:53 pm

שלום עו"ד משולם
מה שעדיין קצת בעייתי בעיני זה שלמשל נהג בנתיב הפנימי מתוך שניים כאשר יש שני נתיבים גם ביציאה בפניה החוצה מהמעגל, אם הוא ממשיך מהנתיב הפנימי ישר לצאת דרך נתיב היציאה השמאלי מתוך השניים, אם זה שבימני לא ייתן לו זכות קדימה תיגרם תאונה. במצב כזה לא ניתן כלל להשתמש בנתיב הפנימי/ שמאלי או בכל נתיב שאינו הנתיב החיצוני ביותר. אשמח לתגובתך.

עו"ד תעבורה
אורח


חזרה למעלה Go down

מעגל תנועה Empty Re: מעגל תנועה

הודעה על ידי עו"ד משולם גלעד on Mon Jul 15, 2019 8:14 pm

ערב טוב
התשובה לדבריך נמצאת בגוף השאלה ששאלת. הנתיב החיצוני הוא היחידי שניתן לצאת ממנו בבטחה. הנתיב הפנימי הנו כמו הנתיב השמאלי בכביש ישר. אתה עוקף וחוזר ימינה. כל עוד אין הוראת חוק הדנה בזכות קדימה בין שני כלי רכב הנוסעים בשני נתיבים מקבילים, מתוקף היות המסלול מימין או משמאל, לא ניתן לבקש מהרכב שבנתיב החיצוני לתת ז"ק לזה שמנסה לפנות ימינה מהנתיב הפנינמי. מכאן, שאף אחד מהם לא חב ז"ק לשני מתוקף הוראת חוק זו או אחרת ומכאן, שמערכת הכללים החלה עליהם בשלב זה עמ"נ למנוע תאונה נגזרת מהתקנה האוברת סטיה מנתיב.אם נהג הרכב הפנימי יפנה ימינה מהנתיב הפנימי ותיגרם תאונה בינו לבין מי שהיה בנתיב שמימינו, הוא סטה מנתיבו וגרם את התאונה.יצא לי פעם לראות מעגל תנועה גדול, בעל שלושה נתיבים כאשר בימני מבין השלושה היה רק חץ ימינה, כלומר החוצה, כלומר, הנתיב הימני הנו ליציאה בלבד. שם, למי שבנתיב השני מימין, קנויה הזכות גם לצאת ימינה מהנתיב השני מימין במקביל לרכב שמימינו בנתיב הקיצוני מימין שאסור לו להמשיך ישר. בקיצור, במקרה של מעגל תנועה עם שני נתיבים, אין אפשרות לרכב שבנתיב הפנימי לצאת מהמעגל מנתיבו אם הנתיב שמימינו אינו פנוי, מפני שאין כל הוראת חוק המחייבת את מי שמימינו ליתן לו ז"ק ולכן, מי שיסטה מנתיבו יהיה אשם בתאונה.

_________________
גלעד משולם, עו"ד  תעבורה
www.meshulam-gilad.co.il
עו
עו"ד משולם גלעד
Admin

מספר הודעות : 88
Join date : 18.04.19

צפה בפרופיל המשתמש http://tabura-lawyer.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

חזרה למעלה


 
Permissions in this forum:
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה