תאונה עם קטנוע
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
תאונה עם קטנוע
שבת שלום עורך דין משולם גלעד
בגשם האחרון הייתה לי תאונה כשנהגתי בטקנוע אחרי שנכנסתי לכיכר והחלקתי ופגעתי בחומה שבתוך הכיכר ובתמרור שנמצא במקום. אני הייתי הנפגע היחידי, פונתי לאיכילוב ועברתי ניתוח במרפק ימין. יכשיו אני מגובס עד כתף ימין. החוקר הגיע לחקור אותי בבית החולים וחקר אותי תחת אזהרה. החוקר גם זימן אותי לקצין למחורת במשטרה והקצין שלל לי את הרישיון (גם לקטנוע וגם לרכב רגיל) לחודשיים. איך זה יכול להיות שאני הנפגע היחידי ומענישים אותי ? אתה חושב שעורך דין יכול לעזור לי ?? מה אתה ממליץ לי לעשות. ברצוני לציין כי אני סטודנט בן 23 ואין לי הרבה כסף לעורך דין. כמו כן אשמח אם תומרלי לאיזה עונש אני צפוי. מעריך מאד את עזרתך.
בגשם האחרון הייתה לי תאונה כשנהגתי בטקנוע אחרי שנכנסתי לכיכר והחלקתי ופגעתי בחומה שבתוך הכיכר ובתמרור שנמצא במקום. אני הייתי הנפגע היחידי, פונתי לאיכילוב ועברתי ניתוח במרפק ימין. יכשיו אני מגובס עד כתף ימין. החוקר הגיע לחקור אותי בבית החולים וחקר אותי תחת אזהרה. החוקר גם זימן אותי לקצין למחורת במשטרה והקצין שלל לי את הרישיון (גם לקטנוע וגם לרכב רגיל) לחודשיים. איך זה יכול להיות שאני הנפגע היחידי ומענישים אותי ? אתה חושב שעורך דין יכול לעזור לי ?? מה אתה ממליץ לי לעשות. ברצוני לציין כי אני סטודנט בן 23 ואין לי הרבה כסף לעורך דין. כמו כן אשמח אם תומרלי לאיזה עונש אני צפוי. מעריך מאד את עזרתך.
ג'קי- אורח
Re: תאונה עם קטנוע
שלום ג'קי
באופן עקרוני אחראי נהג לכל נזק שגרם, גם אם הנפגע היחידי הוא עצמו. במידה שחוקרי המשטרה יחליטו כי הוא הגורם לנזק שנגרם לו, תגיש נגדו המשטרה כתב אישום על החבלה שגרם לעצמו. פעמים רבות, במיוחד אם העבירה שגרמה לתאונה אינה מאד חמורה, תבוא העובדה כי הנאשם הוא הנפגע היחידי כנסיבה מקלה לעונש בבחינת "קיבל כבר את עונשו", אך כאמור לא באופן אוטומטי. במקרה שלך, נראה כי כבר בחקירה הראשונית עלה החשד כי אתה האשם בתאונה ולכן נחקרת תחת אזהרה וגם נלקחת לשימוע בפני הקצין.
מהעובדה שהקצין פסל אותך ניתן להבין כי התקיימו לדעת הקצין, לפחות שני התנאים הבאים, שהנם בסיס לפסילה :
יש ראיות לכאורה לאשמתך
הקצין התרשם כי המשך נהיגתך מסכן את הציבור
מה שלדעתי צריך לעשות עכשיו :
להגיש ערר לבית המשפט על החלטת הקצין ולטעון לעניין הראיות לכאורה והעדר המסוכנות. כך, יתאפשר לך לעבור על חומר הראיות הבסיסי כבר בשלב זה (ככלל, כמה הזכות רק לאחר הגשת כתב האישום אך, במקרה של ערר תחשף לחומר העיקרי כבר במעמד הדיון בערר).
במידה שאכן אין ראיות לכאורה נגדך או שיש פגם משמעותי אחר באופן הפעלת שיקול הדעת של הקצין והשופט ישוכנע בכך, תקבל את רישיונך ואז, ממתינים למשפט עצמו, שהנו נושא בפני עצמו (מוזמן לקרוא בנושא דרך חלונית החיפוש שבפורום או כאן :
https://www.meshulam-gilad.co.il/specialties/road-accidents-of-all-kinds/
במידה שאכן הראיות מובילות לכאורה לאשמתך (כמו שקורה, לפחות סטטיסטית ברוב התיקים בהם המליץ בוחן תאונות כמו במקרה שלך), ממליץ לשקול למשוך את הבקשה ולרצות את הפסילה המנהלית מהטעם, שזו תילקח בחשבון במהלך קביעת העונש הסופי, במידה שתורשע ואולי אפילו עדיף שתהיה ללא רישיון עכשיו כשאתה מגובס ולא לאחר שתבריא.
ההליכים שהזכרתי אכן עולים כסף אך מניסיוני, בדרך כלל חוסכים הרבה יותר כסף בעתיד.
הרגש נוח לפנות אליי דרך כל ערוצי התקשורת כאן או באתר.
בהצלחה
באופן עקרוני אחראי נהג לכל נזק שגרם, גם אם הנפגע היחידי הוא עצמו. במידה שחוקרי המשטרה יחליטו כי הוא הגורם לנזק שנגרם לו, תגיש נגדו המשטרה כתב אישום על החבלה שגרם לעצמו. פעמים רבות, במיוחד אם העבירה שגרמה לתאונה אינה מאד חמורה, תבוא העובדה כי הנאשם הוא הנפגע היחידי כנסיבה מקלה לעונש בבחינת "קיבל כבר את עונשו", אך כאמור לא באופן אוטומטי. במקרה שלך, נראה כי כבר בחקירה הראשונית עלה החשד כי אתה האשם בתאונה ולכן נחקרת תחת אזהרה וגם נלקחת לשימוע בפני הקצין.
מהעובדה שהקצין פסל אותך ניתן להבין כי התקיימו לדעת הקצין, לפחות שני התנאים הבאים, שהנם בסיס לפסילה :
יש ראיות לכאורה לאשמתך
הקצין התרשם כי המשך נהיגתך מסכן את הציבור
מה שלדעתי צריך לעשות עכשיו :
להגיש ערר לבית המשפט על החלטת הקצין ולטעון לעניין הראיות לכאורה והעדר המסוכנות. כך, יתאפשר לך לעבור על חומר הראיות הבסיסי כבר בשלב זה (ככלל, כמה הזכות רק לאחר הגשת כתב האישום אך, במקרה של ערר תחשף לחומר העיקרי כבר במעמד הדיון בערר).
במידה שאכן אין ראיות לכאורה נגדך או שיש פגם משמעותי אחר באופן הפעלת שיקול הדעת של הקצין והשופט ישוכנע בכך, תקבל את רישיונך ואז, ממתינים למשפט עצמו, שהנו נושא בפני עצמו (מוזמן לקרוא בנושא דרך חלונית החיפוש שבפורום או כאן :
https://www.meshulam-gilad.co.il/specialties/road-accidents-of-all-kinds/
במידה שאכן הראיות מובילות לכאורה לאשמתך (כמו שקורה, לפחות סטטיסטית ברוב התיקים בהם המליץ בוחן תאונות כמו במקרה שלך), ממליץ לשקול למשוך את הבקשה ולרצות את הפסילה המנהלית מהטעם, שזו תילקח בחשבון במהלך קביעת העונש הסופי, במידה שתורשע ואולי אפילו עדיף שתהיה ללא רישיון עכשיו כשאתה מגובס ולא לאחר שתבריא.
ההליכים שהזכרתי אכן עולים כסף אך מניסיוני, בדרך כלל חוסכים הרבה יותר כסף בעתיד.
הרגש נוח לפנות אליי דרך כל ערוצי התקשורת כאן או באתר.
בהצלחה
Re: תאונה עם קטנוע
לכל מי שמעוניין ליצור איתי קשר יש כל פרטי הקשר בעמוד הבית שלי, לינק באתר שלי ליצירת קשר וכך גם בעמוד הפייסבוק ובכלל. כל מי שיקיש את השם שלי בגוגל ימצא תוך דקות ספורות את כל מספרי הפלאפון/ מייל/ פקס . אפשר גם בהודעת ואצאפ. אנא הרגישו נוח לפנות בכל הערוצים בכל שאלה.
Similar topics
» נהיגה על קטנוע בלי רישיון נהיגה
» תאונה קלה
» תאונה עם "נפגע"
» עונש תאונה נהג חדש
» תאונת דרכים משנת 2017
» תאונה קלה
» תאונה עם "נפגע"
» עונש תאונה נהג חדש
» תאונת דרכים משנת 2017
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
Permissions in this forum:
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה