תאונת שרשרת
2 posters
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
תאונת שרשרת
לפני קצת יותר משנה הייתי מעורב בתאונת שרשרת בה ארבעה כלי רכב פגעו זה מאחור. אני הייתי הלפני אחרון (השלישי) והאשימו רק אותי בכל התאונה למרות שהרכב שאחרי פגע בי פגיעה חזקה. האם אני יכול לערער על ההחלטה לשפוט רק אותי ? בינתיים זומנתי למשפט בתחילת חודש יולי האם אני חייב עורך דין ? מה העונש שאני צפוי לקבל אם לא אגיש ערעור ואפסיד במשפט ?
נהג ותיק- אורח
Re: תאונת שרשרת
ערב טוב
אין פרוצדורה של ערעור על הגשת כתב אישום. הדרך להתמודד עם כתב אישום שאינך אשם בו היא כפירה בכתב האישום. עליך להגיע לבית המשפט ביום אליו זומנת, לכפור ולפרט את כפירתך. באותו המעמד ייקבע מועד לדיון הוכחות אליו תוזמן יחד עם עדיך והתביעה תגיע עם עדיה כפי שאלה רשומים בכתב האישום. ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד המומחה בתאונות דרכים טרם תכפור היות שפעמים רבות כפירה שמגיעה מחוסר הבנה, במידה שתיגמר בהרשעה, תגרור עונש חמור בהרבה מזה שהיה ניתן לקבל ללא כפירה. בקיצור כל מקרה לגופו וכופרים רק אם יודעים שיש בעיות בתיק הכפירה ושלכפירה יש סיכוי. בכדי להעריך נכונה את הסיכויים מול הסיכונים יש צורך כאמור להתייעץ עם עו"ד תעבורה.
לעניין תאונת שרשרת, אנסה בכמה מילים להסביר לך את ההיגיון בקביעת הנאשם בתאונה. בהנחה שהבוחן לא ראה את קרות התאונה יסתמך בעיקר על עדויות מי שנקלעו למקום והמעורבים בתאונה. למשל אם ארבעת כלי הרכב פגעו כל אחד בזה שלפניו והנהג ברכב הראשון הרגיש שלוש מכות פגיעה ברכבו האשם הוא רק ברכב השני משום שלאחר שפגע בראשון, פגע בתאונה שכבר נוצרה השלישי ובתאונה המשולשת שכבר ארעה הנהג הרביעי ומכאן שהשלישי והרביעי אינם אשמים כי פגעו בתאונה שכבר ארעה ולא יכלו לצפות את קיצור טווח הבלימה. אם נהג הרכב הראשון הרגיש רק מכת פגיעה אחת ברכבו, המשמעות הא כי הרכב הרביעי פגע בשלישי, שנדחף על השני ודחפו על הראשון ומכאן כי רק הרכב הרביעי אשם. אני מעריך כי אם האשימו אותך כנג הרכב השלישי, מהעדויות המונחות לפני הבוחן עולה כי הרכב שלפניך שמע שתי מכות הפוגעות בו (אחת שלך ולאחר מכן של הרביעי שפגע בתאונה שכבר גרמת אתה כי הרי אחרת היה שומע מכה אחת) ונהג הרכב הראשון הרגיש שתי מכות - הראשונה היא פגיעת הרכב שלפניך לאחר שאתה התנגשת בו דחפת ותו על הרכב הראשון והשנייה, של הרכב הרביעי שפגע בתאונה שכבר גרמת אתה (שלא יכל לצפות את צמצום טווח הבלימה) ולכן אינו אשם. בקיצור קצת מסך אבל לא נורא. נתת לי רעיון למאמר. לעניין העונש, לא ציינת את סעיפי האישום. ככל אם ישנו סעיף רשלנות או סעיף תוספת אחר ישנו מינימום של 3 חודשי פסילה. אם לא אז פסילות קצרות יותר. כמובן שכל זה כפוף לחומרת הפציעות, לעברך התעבורתי ועוד נסיבות רבות. מקווה שעזרתי. בכל מקרה בהצלחה.
אין פרוצדורה של ערעור על הגשת כתב אישום. הדרך להתמודד עם כתב אישום שאינך אשם בו היא כפירה בכתב האישום. עליך להגיע לבית המשפט ביום אליו זומנת, לכפור ולפרט את כפירתך. באותו המעמד ייקבע מועד לדיון הוכחות אליו תוזמן יחד עם עדיך והתביעה תגיע עם עדיה כפי שאלה רשומים בכתב האישום. ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד המומחה בתאונות דרכים טרם תכפור היות שפעמים רבות כפירה שמגיעה מחוסר הבנה, במידה שתיגמר בהרשעה, תגרור עונש חמור בהרבה מזה שהיה ניתן לקבל ללא כפירה. בקיצור כל מקרה לגופו וכופרים רק אם יודעים שיש בעיות בתיק הכפירה ושלכפירה יש סיכוי. בכדי להעריך נכונה את הסיכויים מול הסיכונים יש צורך כאמור להתייעץ עם עו"ד תעבורה.
לעניין תאונת שרשרת, אנסה בכמה מילים להסביר לך את ההיגיון בקביעת הנאשם בתאונה. בהנחה שהבוחן לא ראה את קרות התאונה יסתמך בעיקר על עדויות מי שנקלעו למקום והמעורבים בתאונה. למשל אם ארבעת כלי הרכב פגעו כל אחד בזה שלפניו והנהג ברכב הראשון הרגיש שלוש מכות פגיעה ברכבו האשם הוא רק ברכב השני משום שלאחר שפגע בראשון, פגע בתאונה שכבר נוצרה השלישי ובתאונה המשולשת שכבר ארעה הנהג הרביעי ומכאן שהשלישי והרביעי אינם אשמים כי פגעו בתאונה שכבר ארעה ולא יכלו לצפות את קיצור טווח הבלימה. אם נהג הרכב הראשון הרגיש רק מכת פגיעה אחת ברכבו, המשמעות הא כי הרכב הרביעי פגע בשלישי, שנדחף על השני ודחפו על הראשון ומכאן כי רק הרכב הרביעי אשם. אני מעריך כי אם האשימו אותך כנג הרכב השלישי, מהעדויות המונחות לפני הבוחן עולה כי הרכב שלפניך שמע שתי מכות הפוגעות בו (אחת שלך ולאחר מכן של הרביעי שפגע בתאונה שכבר גרמת אתה כי הרי אחרת היה שומע מכה אחת) ונהג הרכב הראשון הרגיש שתי מכות - הראשונה היא פגיעת הרכב שלפניך לאחר שאתה התנגשת בו דחפת ותו על הרכב הראשון והשנייה, של הרכב הרביעי שפגע בתאונה שכבר גרמת אתה (שלא יכל לצפות את צמצום טווח הבלימה) ולכן אינו אשם. בקיצור קצת מסך אבל לא נורא. נתת לי רעיון למאמר. לעניין העונש, לא ציינת את סעיפי האישום. ככל אם ישנו סעיף רשלנות או סעיף תוספת אחר ישנו מינימום של 3 חודשי פסילה. אם לא אז פסילות קצרות יותר. כמובן שכל זה כפוף לחומרת הפציעות, לעברך התעבורתי ועוד נסיבות רבות. מקווה שעזרתי. בכל מקרה בהצלחה.
הסבר מקיף ומקצועי
החובה לשמור מרחק מכלי הרכב הנוסע לפניך קודמת לכל חובה אחרת ומצילה חיים
מתנדב- מספר הודעות : 19
Join date : 05.06.19
הסבר מקיף ומקצועי
החובה לשמור מרחק מכלי הרכב הנוסע לפניך קודמת לכל חובה אחרת ומצילה חיים
מתנדב- מספר הודעות : 19
Join date : 05.06.19
Re: תאונת שרשרת
ככלל ההערה נכונה אך, חשוב להדגיש כי נהג חייב לשמור מרחק ולמנוע נזק לכל רכב הנוסע ממנו ולשם כך, עליו לקבוע את המחרק שהוא שומר ולחשבו לאור המהירות בה זורמת התנועה מול מרחק העצירה הנובע מכך. כחלק מהחישוב שעורך הנהג כל הזמן בראשו, הוא מחשב גם את מרחק העצירה של הנהג שלפניו ומצופה ממנו להספיק ולבלום גם אם הנהג שלפניו החליט לבלום פתאום וללא סיבה הנראית לעין בלימת חירום עד למצב עצירה מוחלטת. העניין בתאונת שרשרת הוא שהנהג שפגע ברכב הראשון שנפגע אשם בשל העובדה שלא הספיק לעצור היכן שהרכב הראשון הספיק. בניגוד אליו, נהג שהרכב לפניו נעצר על ידי פגיעה בגוף אחר, למשל רכב השתנה מרחק עצירתו באופן בלתי צפוי ולא מצופה מהנהג שאחריו שיספיק לעצור בטווח המצומצם שנותר לו בשל צמצום מרחק העצירה של הרכב שלפניו.
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
Permissions in this forum:
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה