תאונת שרשרת בגשם
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
תאונת שרשרת בגשם
לפני בערך שלושה שבועות החלקתי בזמן שירד גשם יחד עם עוד שני רכבים אחרים וקרתה תאונת שרשרת שפגענו בעוד רכב ובמעקה בטיחות. הגיעו שוטרים ומדדו את זירת התאונה ואחר כך זימנו אותי למשטרה למסור עדות. השוטר בחקירה אמר לי שיש לי אשמה בגרימת התאונה כי החלקתי ולא נהגתי בזהירות. השאלה שלי היא איך נהג יכול להיות אשם כשמדובר בהחלקה ? איך אני אמור למנוע החלקה אם יש שמן על הכביש. עוד שאלה היא האם אני אשם ואם כן מה הולך להיות והאם עורך דין יכול למנוע משהו או לעזור לי במצב הקיים.
ללא שם- אורח
Re: תאונת שרשרת בגשם
בוקר טוב
כפי שהודגש בפורום פעמים רבות, חובת הזהירות הכללית החלה על נהג רכב הנה רחבה ומצופה מנהג לנהוג באופן זהיר על פי מצב הדרך. מכאן, כאשר יורד גשם על הנהג להפחית את מהירותו ככל הנדרש, העיקר שימנע סיכון לשאר המשתמשים בדרך (כולל הוא בעצמו) ובכדי למנוע תאונה. היות שגרימת תאונה משמעותה כי כשל ולא עמד בחובת הזהירות שהטיל עליו החוק, המבחן הנו מבחן התוצאה. גרמת סיכון או תאונה (למשתמשים האחרים בדרך או לעצמך), לא נזהרת כמצופה ממך.
יחד עם זאת, במידה שקיים "גורם זר מתערב", למשל כתם שמן על הכביש, יכול הדבר להוביל בנסיבות מסויימות למצב בו לא יואשם נהג בשל מצב של תאונה בלתי נמנעת. מדובר במצב בו ברור כי הנהג נהג באופן זהיר ולא יכל לצפות את הגורם שהתערב או במילים אחרות, כל נהג זהיר שהיה בנעליו בסיטואציה, היה מסיים באותה דרך. צריך להבין כי בחינת זירת תאונת שרשרת מסוג זה הנה מורכבת וקיימים ניואנסים נוספים שהבוחן יבדוק בזירה, חלקם יטיבו עם הנהג וחלקם יחמירו איתו (למשל קיצור מרחק העצירה כתוצאה מתאונה שנגרמה לפניו בשל אי זהירותו של נהג אחר, מצב שלפעמים הופך את מעורבותו לבלתי נמנעת).
שאלת הזהב מבחינתך במקרה שתיארת לדעתי, היא האם הודעת באפשרות הראשונה בסמוך לתאונה על עובדת קיומו של "גורם זר מתערב" - כתם השמן, אז יעבור בדרך כלל נטל ההוכחה אל המשטרה, שבמידה שלא התייחסה לטענה ולא אימתה או שללה אותה, תעמוד עובדה זו לזכותך. מהאמור אתה יכול להבין שאת העזרה המשמעותית ביותר מעורך דין תעבורה , היית יכול לקבל לו היית מתייעץ ברגע התאונה ורץ לדווח על כתם השמן שהיה במקום (במידה שאכן היה ובמידה שאכן גרם לתאונה ולא נוצר בגלל התאונה, מצב שגם אותו חכול הבוחן לקבוע לו נטענה בזירה ובכלל, היות שאם היה כתם שגרם לתאונה, ברוב המקרים יראה זאת הבוחן ויציין בדוח ללא קשר גם אם אתה בעצמך לא ראית את הכתם). במצב הנוכחי לאחר שמסרת את גרסתך, כל שיש לך לעשות הוא להמתין ולראות אם יוגש נגדך כתב אישום בגין אחריות לתאונה, אז שוב יוכל עורך דין תעבורה לעזור לך וזאת, על ידי בחינת חומר הראיות בתיק, המלצה כיצד להתקדם בניהול התיק , למשל מו"מ מול התביעות או ניהול התיק בבית הצשפט. הכל על פי מצב התיק. לציין כי הנוהל המשטרתי בנושא תאונות מסוג זה, הנו מורכב ולא בכל תיק מוגש כתב אישום (בעיקר נגזרת של כמה כלי רכב מעורבים, כמה נפגעים, סוג החבלות לגוף ועוד). הרגש נוח לפנות אליי. בהצלחה
כפי שהודגש בפורום פעמים רבות, חובת הזהירות הכללית החלה על נהג רכב הנה רחבה ומצופה מנהג לנהוג באופן זהיר על פי מצב הדרך. מכאן, כאשר יורד גשם על הנהג להפחית את מהירותו ככל הנדרש, העיקר שימנע סיכון לשאר המשתמשים בדרך (כולל הוא בעצמו) ובכדי למנוע תאונה. היות שגרימת תאונה משמעותה כי כשל ולא עמד בחובת הזהירות שהטיל עליו החוק, המבחן הנו מבחן התוצאה. גרמת סיכון או תאונה (למשתמשים האחרים בדרך או לעצמך), לא נזהרת כמצופה ממך.
יחד עם זאת, במידה שקיים "גורם זר מתערב", למשל כתם שמן על הכביש, יכול הדבר להוביל בנסיבות מסויימות למצב בו לא יואשם נהג בשל מצב של תאונה בלתי נמנעת. מדובר במצב בו ברור כי הנהג נהג באופן זהיר ולא יכל לצפות את הגורם שהתערב או במילים אחרות, כל נהג זהיר שהיה בנעליו בסיטואציה, היה מסיים באותה דרך. צריך להבין כי בחינת זירת תאונת שרשרת מסוג זה הנה מורכבת וקיימים ניואנסים נוספים שהבוחן יבדוק בזירה, חלקם יטיבו עם הנהג וחלקם יחמירו איתו (למשל קיצור מרחק העצירה כתוצאה מתאונה שנגרמה לפניו בשל אי זהירותו של נהג אחר, מצב שלפעמים הופך את מעורבותו לבלתי נמנעת).
שאלת הזהב מבחינתך במקרה שתיארת לדעתי, היא האם הודעת באפשרות הראשונה בסמוך לתאונה על עובדת קיומו של "גורם זר מתערב" - כתם השמן, אז יעבור בדרך כלל נטל ההוכחה אל המשטרה, שבמידה שלא התייחסה לטענה ולא אימתה או שללה אותה, תעמוד עובדה זו לזכותך. מהאמור אתה יכול להבין שאת העזרה המשמעותית ביותר מעורך דין תעבורה , היית יכול לקבל לו היית מתייעץ ברגע התאונה ורץ לדווח על כתם השמן שהיה במקום (במידה שאכן היה ובמידה שאכן גרם לתאונה ולא נוצר בגלל התאונה, מצב שגם אותו חכול הבוחן לקבוע לו נטענה בזירה ובכלל, היות שאם היה כתם שגרם לתאונה, ברוב המקרים יראה זאת הבוחן ויציין בדוח ללא קשר גם אם אתה בעצמך לא ראית את הכתם). במצב הנוכחי לאחר שמסרת את גרסתך, כל שיש לך לעשות הוא להמתין ולראות אם יוגש נגדך כתב אישום בגין אחריות לתאונה, אז שוב יוכל עורך דין תעבורה לעזור לך וזאת, על ידי בחינת חומר הראיות בתיק, המלצה כיצד להתקדם בניהול התיק , למשל מו"מ מול התביעות או ניהול התיק בבית הצשפט. הכל על פי מצב התיק. לציין כי הנוהל המשטרתי בנושא תאונות מסוג זה, הנו מורכב ולא בכל תיק מוגש כתב אישום (בעיקר נגזרת של כמה כלי רכב מעורבים, כמה נפגעים, סוג החבלות לגוף ועוד). הרגש נוח לפנות אליי. בהצלחה
Similar topics
» תאונת שרשרת
» שאלה לעורך דין תעבורה על תאונת דרכים בגשם
» תאונה בגלל החלקה בגשם
» תאונה עם קטנוע
» תאונת דרכים למה אני אשם ??
» שאלה לעורך דין תעבורה על תאונת דרכים בגשם
» תאונה בגלל החלקה בגשם
» תאונה עם קטנוע
» תאונת דרכים למה אני אשם ??
פורום עורך דין תעבורה . בהנהלת עוד גלעד משולם - מומחה בתעבורה :: פורום תעבורה ותאונות דרכים :: פורום תעבורה ותאונות דרכים
עמוד 1 מתוך 1
Permissions in this forum:
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה